Kapusta zasmażana


Po gołąbkach zostały małe sparzone główki kapusty. Oczywiście musiałam coś z nimi zrobić. Miałam do wyboru dwie potrawy, jakie przyszły mi do gfłowy. Wybrałam tą, której dotąd nie robiłam - zasmażaną kapustę. Znam jej smak, lubię, więc czas spróbować zrobić samemu...

Składniki:
kapusta biała (1 mała)
łyżeczka soli
2 liście laurowe
5-6 ziarenek ziela angielskiego
2 cebule
1 łyżeczka cukru
masło
2 łyżeczki mąki krupczatki

Przygotowanie:
Kapustę i jedną cebulę szatkujemy, a natępnie wrzucamy do garnka. Całość zalewamy wodą, solimy, dodajemy ziele, liść laurowy, cukier i gotujemy pod przykryciem do uzyskania miękkości. 
Z garnka odlewamy sobie około 2-3 duże chochelki wywaru, który będzie nam potrzebny do zrobienia zasmażki. 
Drugą cebulę kroimy drobno i podsmażamy na maśle. Kiedy się zrumieni, dodajemy mąkę, a następnie wcześniej odlany wywar. Całość dodajemy do garnka z kapustą i mieszamy. Chwilę jeszcze całość gotujemy i gotowe.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty