Placki ziemniaczane ze śmietaną

 

Uwielbiam! Nie wiem skąd wzięła się moja miłość przeogromna do placków ziemniaczanych. Wynikać może ona z samego uwielbiania ziemniaków i wszelakich potraw z nimi związanych, jak rónież z nieposkromnionej chęci na smażone potrawy. Cokolwiek by to nie było, jak najdzie mnie chęć - na stole muszą się pojawić. Robię je na wiele sposobów - tym razem forma podstawowa, tradycyjna i najczystrza - placki ziemniaczane ze śmietaną!


Składniki:

- ziemniaki
- cebula
- mąka
- jajko
- sól i pieprz
- olej do smażenia


Przygotowanie:

Ziemniaki i cebulę obieramy i ścieramy na tarce. Kto jak woli - ja zawsze wybieram grube oczka, bo tak wolę i bardziej mi smakuje, moja mama zawsze ściera je na miazgę :). Do masy ziemniaczanej wbijamy jajko, dodajemy mąkę, sól i pieprz. Mieszamy. Konsystencja powinna być dość gęsta, ale uważajcie, aby nie stała się zbyt mączna, gdyż placki wyjdą wtedy twarde.


Na patelni rozgrzewamy olej i porcjami smażymy placki na złocisty kolor z obu stron.


Odkładamy je na ręcznik papierowy, aby nieco ociekły z tłuszczu. Podajemy polane śmietaną :)

 Jeśli ktoś preferuje można posypać je dodatkowo cukrem, i podawać jako wersję na słodko.

Komentarze

wedelka pisze…
Uwielbiam :) Mogłabym jeść codziennie, gdyby nie ich kaloryczność :)) Z kwaśną śmietaną to połączenie idealne (ale zdecydowanie bez cukru) :)
Majeczka/Belka pisze…
Ja to samo! Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie!

Popularne posty