Ciasto jogurtowe z owocami


Kolejne pyszności zaczerpnięte od Iwonki. Podczas świątecznego spotkania mocno musiałam się powstrzymywać, aby nie zjeść całego :) Tym razem Iwonka przygotowała ciasto bez owoców, ale w autenetycznym przepisie owoce są i podobno jest wtedy jeszcze lepsze. Aż trudno jest sobie to wyobrazić, że może być jeszcze lepsze.

• 2.5 szklanki mąki pszennej 
• 2.5 łyżeczki proszku do pieczenia 
• 1 szklanka cukru 
• 1 cukier waniliowy 
• 1 szklanka jogurtu greckiego (10% tłuszczu) 
• 1 szklanka oleju 
• 1 łyżeczka olejku waniliowego 
• 3 jajka 
• śliwki węgierki 
• opcjonalnie (ja nie dodawałam tym razem, ale Wy możecie): przyprawa do dań słodkich, cynamon lub mieszanka przypraw korzennych, migdały, twarożek z Amaretto (to do podania) 

Połącz wszystkie suche składniki w większej misce (mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy). W mniejszej misce wymieszaj jogurt z olejem, olejkiem waniliowym oraz jajkami. Przelej do naczynia z suchymi produktami. Zamieszaj tylko do połączenia składników. Wylej na dużą blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ułóż połówki śliwek, skórkami do dołu. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 40 minut (ja piekłam ok. 1godz i 10 minut) Podawaj ciasto posypane cukrem pudrem. Świetnie pasuje do niego również szklanka mleka. 
Pamiętajcie, że owoce jakie dodajecie do ciasta możecie dowolnie zmieniać, w zależności od sezonu. Wiosną możecie użyć rabarbar lub truskawki, latem bawić się z owocami jagodowymi, morelami, brzoskwiniami. Teraz macie do dyspozycji jabłka, gruszki, śliwki, figi. Zawsze służyć Wam będą owoce w puszce lub kompocie (np. wiśnie). Smacznego!

Komentarze

Dominika pisze…
z owocami, czy bez- bardzo mi się podoba! :)
gin pisze…
Mniam, uwielbiam ciasta na jogurcie - są takie mięciutkie :)
Anonimowy pisze…
Zrobiłam dziś i jestem bardzo zadowolona. Dałam jednak cały jofurt 400ml i jest super puszyste :)
Majeczka/Belka pisze…
Cieszę się, że smakowało. Ja z trudem powstrzymywałam się od zjedzenia całości :) Pozdrawiam serdecznie!
babcia pisze…
ciasto rewelacja i żadnej pracy przy nim niema tak lubię

Popularne posty