Jabłecznik z budyniem


Posiadając nadmiar zalegających jabłek zabrałam się za poszukiwania jabłecznika. Z racji tego, że nie przepadam za czystym jabłecznikiem samym w sobie znalazłam przepis z dodatkiem budyniu. Przepis lekko zmieniłam i dostosowałam go do własnych potrzeb.


Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka maki krupczatki
2 jajka
16 g cukru waniliowego (2 opakowania po 8g)
¾ szklanki cukru
250 g margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ok. 8 dużych jabłek


Masa budyniowa:
1 litr mleka
3 budynie waniliowe z cukrem

Przygotowanie:
Budyń gotujemy w litrze mleka i czekamy, aby nieco ostygł. Jabłka obieramy i ścieramy na talarki na tarce. Resztę składników łączymy i wyrabiamy ciasto. Dzielimy ciasto na dwie części. Blachę wyściełać papierem do pieczenia. Pierwszą część ciasta wałkujemy i dajemy na spód, nakłuwamy widelcem. Na to wykładamy jabłka, następnie budyń i na wierzch uszczypujemy ciasto pokrywając całą powierzchnię. Pieczemy około 50 minut w 200 st. C. Kroimy, kiedy ciasto jest zimne.

Komentarze

Unknown pisze…
Obserwuję i zapraszam do mnie :) u mnie dopiero początki http://agaslodziak.blogspot.com
pozdrawiam :)
Majeczka/Belka pisze…
Życzę powodzenia :) Pozdrawiam.

Popularne posty