Jajko w koszulce w sałacie z grzankami

Ten przepis bierze udział w KULINARNY BLOG 2012! Bardzo proszę o głosy, za które serdecznie dziękuję :)

Przeczytałam i stwierdziłam - czemu nie spróbować? Wynikiem tego jest to, że od kilku dni zastanawiałam się nad propozycją połączenia jajka z masłem w smacznej, lekkiej i prostej do przygotowania formie. Szczytem mym było obudzić się ze świadomością, że śniłam o gotowaniu i serwowaniu jajek na tysiąc sposobów. Nawet się w aparat profesjonalny zaopatrzyłam (Dzięki Brat!). Za ewentualne, tzw "niefajne" ujęcia przepraszam, lecz był to mój debiut "profejonalno-foto-jedzeniowy". Dzięki temu dowiedziałam się, że do zrobienia pięknie rozlewającego się z jajeczka żółtka trzeba się przygotować i sprawnie cykać fotki. A co najważniejsze - "żółtko pocieknie zawsze nie tam gdzie chciałaś!"... No cóż - starałam się! :) A oto co mi wyszło...
Składniki na 1 porcję:
- 1/4 małej sałaty lodowej
- 1 pomidor
- garść startego żółtego sera
- 1 kromka chleba tostowego
- 2-3 łyżeczki masła klasycznego Lurpak
- 1 jajko
- 1 łyżeczka musztardy
- 1 łyżeczka płynnego miodu
- czarny pieprz świeżo rozdrobniony
Przygotowanie:
Wstawiamy wodę do gotowania jajka. 
W małym naczyniu mieszamy musztardę z miodem. Dodajemy odrobinę czarnego pieprzu. Ponownie mieszamy i  na chwilę odstawiamy. 
Bierzemy chleb tostowy. Odkrajamy skórkę z czterech stron, kroimy w grube słupki. Na patelni roztapiamy masło, następnie podsmażamy na nim chleb do uzyskania lekkiego brązowego koloru. Następnie grzanki wykładamy na papierowy ręcznik. 
Gotujemy jajko w koszulce. Bierzemy kubek, na niego folię spożywczą, w której formujemy wgłębienie na jajko. Jajko powoli rozbijamy do naczynia tak, aby nie pękło nam żółtko. Z folii robimy sakiewkę, którą to umieszczamy w gotującej się wodzie. Kiedy białko się zetnie wyjmujemy sakiewkę.  
Do naczynia wykładamy kolejno pokrojoną w kostkę sałatę lodową. Następnie pomidor pokrojony w grubą kostkę. Posypujemy wszystko startym serem żółtym. Następnie polewamy sosem musztardowo-miodowym. Na wierzch kładziemy jajko. Po brzegach rozsypujemy grzanki. Lekko doprawiamy wszystko świeżo zmielonym pieprzem.
"Niebo w gębie!" Smacznego :)





Mam nadzieję, że propozycja przypadnie Wam do gustu... Ja rekwizyt zjadłam z ogromnym smakiem! Pozdrawiam :)

Komentarze

Popularne posty