Krem z brokułów

Wiosna zawitała... Lata tylko wypatrywać, więc i w pomysłach na obiad pojawiają się warzywa. Człowiek do różnych smaków dorasta - w tym ja dorosłam, jakiś czas temu, do zup i kremów. Ostatnio "chodził za mną"  krem z brokułów. Robię ją w bardzo prosty sposób, a przygotowanie nie zajmuje dużo czasu.
Potrzebujemy:
- brokuły
- marchewka, pietruszka,
- cebula, czosnek,
- łyżeczka masła
- pieprz, sól, szczypta cukru (opcjonalnie)
- śmietana 18%
1. Cebulę i czosnek kroję na drobne części i podsmażam w garnku na małej ilości masła. W momencie, kiedy się zarumienią - dolewam wody (wg potrzeby i adekwatnie do ilości brokuł). Marchewkę i pietruszkę, po obraniu, kroję na mniejsze kawałki i dodaję do garnka. Kiedy warzywa zmiękną dodaję brokuły pokrojone w kawałki. Gotuję wszystko do miękkości. 
2. Przelewam wywar przez sito do innego naczynia, a warzywa miksuję na papkę. Do takiej papki dodaję wcześniej odlanego wywaru do momentu, aż jestem zadowolona z otrzymanej konsystencji kremu. Wcześniej miksowałam warzywa bezpośrednio w garnku, lecz przy problemach związanych z proporcją wody do warzyw, może nam wyjść zamiast kremu - zupa :)
3. Wszystko jeszcze raz zagotowuję tym razem dodając przyprawy (ewentualnie cukier) oraz śmietanę. Ja dodaję 18%, gdyż nie zważa mi się podczas dalszego gotowania.
4. Krem podaję z groszkiem ptysiowym.

Smacznego :)

Komentarze

White Tablecloth pisze…
Uwielbiam krem w brokułów. Zdrowy i pyszny:)
Majeczka/Belka pisze…
Dziękuję za komentarz! Dodać mogę, że w okresie ścisłej diety osobiście korzystałam z uroków zup kremowych - jedno danie, a można się najeść :)
Jil pisze…
Super kremik brokułowy mi wyszedł korzystając z Twojego przepisu. Ja dodałam na wierzch grzanki ziołowe i posiekany szczypiorek :)

Popularne posty