Kurczak w niesamowicie smacznej panierce...

Kurczak w miodowo-musztardowej marynacie zapieczony 
w chrupiącej owsiano-kukurydzianej panierce...

No cóż, początkowo tytuł przepisu nosił nazwę "Kurczak niczym z KFC"... Zobaczył(a) to moja Połówka i dostałam burę "- Przecież Twój kurczak nie umywa się do tego z KFC" i... musiałam zmienić opis... Fakt faktem, że się nie umywa :)
Składniki:
- 1 podwójny filet z kurczaka
Marynata:
- musztarda (nie gruboziarnista)
- miód płynny
- olej lub oliwa (ewentualnie)
- przyprawy: słodka mielonej papryki, sól, pieprz czarny
Panierka:
- 3/4 szklanki płatków kukurydzianych
- 3 łyżki płatków owsianych
1. Mięso umyć, oczywiście usunąć chrząstki i pokroić w kawałki na długie paski. 
2. W misce mieszamy musztardę, miód, pieprz czarny. Można też dodać oliwy lub oleju. Ja zrobiłam to jedynie za pierwszym razem - teraz preferuję bez. Do mieszaniny wkładamy kurczaka, następnie wkładamy go do lodówki. Dobrze jest sobie przygotować kurczaka dzień wcześniej, lecz godzina również jest wystarczająca :) 
3. Panierka: Szykujemy otręby oraz płatki kukurydziane, które mieszamy i zagniatamy, aby skruszyć płatki. Można dodać tutaj jeszcze papryki słodkiej, lecz nie jest to konieczne.
4. Każdy kawałek kurczaka wyjmujemy z marynaty i od razu maczamy w przygotowanej panierce, następnie układamy na papierze do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do ok. 200 st.C. Po ok 15 minutach kurczaki są gotowe. Upewniamy się jeszcze przekrawając jedną porcję, aby potwierdzić, że faktycznie są gotowe. Można jeść na ciepło i na zimno.

Ja podaję z dipami
- 4 łyżeczki łagodnego keczupu + 4 łyżeczki majonezu - mieszamy
- 4 łyżeczki miodu + 4 łyżeczki musztardy - mieszamy
Pyszne :) Palce lizać!
Tak samo można przygotować kurczaka w całości i podać, jako kotlet. Trzeba oczywiście dłużej przetrzymać go w piekarniku, ale jest równie smaczny.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty