Tarta z pieczarkami, kurczakiem i serem pleśniowym

Od jakiegoś czasu, z racji uczestniczenia w "Pieczarkowym tygodniu", zastanawiałam się nad pomysłem na pieczarki... 

Pieczarki są moim ulubionym składnikiem w kuchni, stąd też pomysłów było od groma. Początkowo pomysł padł na coś co znam i gotuję, jednak skoro uczestniczę w konkursie to i na łatwiznę postanowiłam nie iść, lecz wypróbować coś nowego... Ostatecznie decyzja padła na tartę z kurczakiem, pieczarkami oraz serem pleśniowym...

Składniki farszu:
- pojedyncza pierś z kurczaka
- 0,5kg pieczarek
- mały koncentrat pomidorowy
- margaryna do smażenia
- 125g sera pleśniowego (niebieski)
- przyprawy: sól, pieprz czarny, tymianek, oregano, czosnek
Ciasto na tartę:
- 1,5 szkl. mąki tortowej, pszennej
- 3/4 kostki masła
- 1 żółtko
- szczypta soli
- 1 łyżka śmietany (ja korzystam z 18%)
Masło rozcieramy z mąką z dodatkiem soli. Dodajemy pozostałe składniki i ugniatamy ciasto do uzyskania  zwartej bryły. Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy na ok 15-20 min do lodówki. Następnie rozwałkowanym ciastem wykładamy formę. Nakłuwamy widelcem dno i wkładamy do piekarnika (mój nastawiam na 200 st. góra-dół) na ok. 15-20min, aby tarta się podpiekła. 
W tym samym czasie na margarynie podsmażamy kurczaka z dodatkiem pieprzu, soli, tymianku, czosnku i papryki. Na drugiej patelni smażymy pieczarki pokrojone w plasterki z dodatkiem soli i pieprzu, aby odparowała nam cała woda.
Ciasto smarujemy koncentratem pomidorowym zmieszanym z tymiankiem i oregano. Następnie nakładamy pieczarki, kurczaka oraz rozsypujemy ser pleśniowy. Całość wkładamy do piekarnika nastawionego na ok. 175 st (góra-dół) do momentu, aż rozpuści nam się ser pleśniowy.

Danie wymaga czasu ok 1,5h. 

Bardzo sycące i smaczne :)! Równie pyszna na ciepło, jak i po wystygnięciu :) Smacznego!

Komentarze

mopswkuchni pisze…
Bardzo mi miło, że postanowiłaś przygotować coś specjalnego i nowego na moją akcję pieczarkową. Abym mogła zaakceptować przepis, proszę o dodanie aktywnego banerka akcji w zgłaszanym wpisie.
Pozdrawiam Ania
Majeczka/Belka pisze…
Mam nadzieję, że już jest dobrze :). Proszę sprawdź czy wszystko już jest zgodne z zasadami :)
mopswkuchni pisze…
Wszystko jest już OK. Dziękuję! :)
monami pisze…
zapisuję przepis!
Majeczka/Belka pisze…
Proszę bardzo! Smacznego :)
Dusia pisze…
wypasiona tarta:)
warto usunąć weryfikację słowną.
Majeczka/Belka pisze…
Dziękuję bardzo :) Błędy początkującej... :P
Anonimowy pisze…
zafascynowała mnie ta tarta, wygląda urzekająco
ŻonaPorządna pisze…
Czy można ją przyrządzić dzień wcześniej i dopiero następnego dnia podgrzać i podać gościom?

Popularne posty