Żurek na kiełbasie

Od pewnego czasu jestem zakochana w żurku na białej kiełbasie. Zaczęło się od tego, że będąc w trasie zajechałam do małej restauracyjki, gdzie zamówiłam żurek... i przepadłam. Przepadłam do tego stopnia, że postanowiłam nauczyć się "podobnie" go robić. Chyba się udało :)
Składniki:
- marchew, pietruszka, seler, (dla lubiących można dodać por - ja go nie używam)
- boczek
- biała kiełbasa
- przyprawy: jarzynka, pieprz, sól, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek
- zakwas (ja używam gotowy płynny zakwas - żurek firmy Kuchnia Polska)
- czosnek
- śmietana 18%
- mąka
Przygotowanie:
Do garnka wkładamy jarzyny (marchewka pokrojona na półksiężyce), boczek, kiełbasę, zalewamy wodą i dodajemy jarzynkę. Gotujemy do wrzenia. Wyjmujemy kiełbasę, a do wywaru wlewamy zakwas. Znowu doprowadzamy do wrzenia. Zaprawiamy śmietaną wymieszaną z mąką i jeszcze raz zagotowujemy. Dodajemy pokrojona kiełbasę, rozdrobniony czosnek, majeranek, pieprz i sól. Gotujemy jeszcze przez chwilę. Ja podaję z jajkiem ugotowanym na twardo. 
No! Zapasy zrobione - żurek dojrzewa! Smacznego!

Komentarze

Popularne posty