Kurczak "Palce lizać!"

Kurczak w curry najpierw pieczony, potem gotowany... Niebo w gębie!

Jestem po przyjęciu u znajomych w związku z czym znów ogrom pomysłów i dań, jakie mogłam skosztować, zaprzątają moją głowę... Jednym z nich jest kurczak w curry... ale jaki!!! Pyszności nad pysznościami!

Składniki:
- piersi z kurczaka
- marynata: curry (duża ilość), odrobina soli, miód, odrobina pieprzu czarnego
- wywar: kostka rosołowa lub jarzyny (marchewka, seler, pietruszka) i przyprawy (cebula, czosnek, liść laurowy, pieprz czarny, kminek, ziele angielskie, curry, sól)
Przygotowanie
Kuczaka tniemy na większe kawałki, mieszamy go z marynatą zostawiamy go na całą noc. Następnie bardzo mocno przysmażamy na patelni bez dodatku tłuszczu. W tym celu dobrze jest sobie zostawić marynatę, aby lekko nią podlać kurczaka na patelni. Przysmażonego gotujemy w przygotowanym wywarze. Wywar możemy wykonać na bazie kostki rosołowej i tak jest w przepisie ja natomiast unikam w kuchni takich dodatków bazując na przygotowanej samodzielnie podstawie na bazie warzyw, ziół i przypraw. Kurczaka podajemy na ciepło lub na zimno z sosami - ja podaję z czosnkowym i miodowo-musztardowym. Smacznego! :)

Komentarze

Dusia pisze…
Kurczak w curry to zawsze hit na imprezach.
Nie mogę patrzeć! taka straszna ochota na tego kurczaczka mnie naszła ;) wygląda super.

Popularne posty