Placki z chleba i bakłażanu

Placki z bakłażanem z dodatkiem chleba, suszonych pomidorów i oliwek...


Uwielbiam placki smażone na patelni. Akurat tak się złożyło, że w lodówce miałam bakłażana, z którego chciałam zrobić placki. Szukając pomysłu niestety natrafiałam na bakłażany krojone w talarki, które to w różnorodny sposób były podsmażane. Nie o to mi chodziło. W końcu, kiedy stwierdziłam, że spróbuję sama - znalazłam taki oto przepis, którym to lekko się posiłkowałam w tworzeniu własnej wersji. 

Składniki:
1 mały bakłażan
4 małe kromki chleba
1 mała cebula
1 łyżka posiekanych oliwek
2 łyżki posiekanych suszonych pomidorów
sól, pieprz do smaku
oliwa do smażenia
Przygotowanie:
Chleb moczymy w wodzie, aż do uzyskania papki. Dodajemy posiekaną w kostkę cebulę, oliwki i pomidory. Bakłażan kroimy w drobną kostkę, obficie posypujemy solą, kiedy puści sok, płuczemy i gotujemy ok 10 min we wrzącej wodzie. Odcedzamy i dodajemy do całości. Wszystko mieszamy, przyprawiamy i smażymy na patelni z dodatkiem oliwy. Podaję ciepłe z dodatkiem sosu czosnkowego. Smacznego :)

Komentarze

Anka - Weganka pisze…
Bardzo ciekawy pomysł, gratuluję :)
Majeczka/Belka pisze…
Bardzo dziękuję! Wyszły bardzo dobre, więc polecam :) Dziękuję za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam.

Popularne posty