Przyprawa korzenna

Przyprawa korzenna do piernika lub ciasteczek korzennych... 
Zapach cynamonu, goździków i imbiru unosi się w powietrzu 
wróżąc nadchodzące pyszności...


Sposób "zrób to sam" na przyprawę do piernika lub korzennych ciasteczek. Pomysł na samodzielne stworzenie przyprawy wzięło się po pierwsze z potrzeby, po drugie wolę sama przygotowywać sobie mieszanki niż zaopatrywać się w te gotowe.
Przygotowując się do jej stworzenia przeglądałam różne przepisy sprawdzając zawartość. Proponowane ilości były, jak dla mnie na wręcz przemysłową skalę oraz niezły zasób kieszeni pokrywający zaopatrzenie w taką ilość składników. W związku z tym dostosowałam miarki do własnych potrzeb. 
W wielu przepisach podawana była również kolendra, niestety ja jej nie dostałam, więc obyłam się i bez niej.
Składniki:
2 łyżeczki cynamonu,
1 łyżeczka imbiru, 
1 łyżeczka goździków, 
1 łyżeczka cukru, 
1/2 gałka muszkatołowa, 
3 ziarenka ziela angielskiego, 
1/2 łyżeczka pieprzu czarnego, 
2 wyłuskane ziarna kardamon.
Przygotowanie:
Pieprz, ziele angielskie i goździki ucieramy w moździerzu. Dodajemy resztę przypraw i mieszamy. Gotowe!
Pozostaje tylko wyrobić ciasto na ciasteczka korzenne :)

Komentarze

Popularne posty