Zupa cebulowa

Delikatny smak cebuli, wzbogacony tymiankiem 
z chrupiącą grzanką z serem...



Chodziła za mną od przeszło miesiąca - zupa cebulowa. Nie wiem skąd ten pomysł się wziął w mojej głowie, gdyż jadłam ją tylko raz w życiu i szczególnie tego faktu nie zapamiętałam, ale... Hm... Nie raz powtarzam, że człowiek dojrzewa również do smaków. Tym razem w moim życiu nastał czas na zupę cebulową. Najbardziej podszedł mi pomysł na francuską zupę z grzankami, ale nie nie byłabym sobą, gdybym tego przepisu nie zmodyfikowała do własnych potrzeb ekonomiczno-czasowych. Zupa wyszła przepyszna pomimo wprowadzonych zmian. Polecam więc z całego serca.

Składniki:
- 3 duże cebule
- 100 g masła
- 2 łyżki mąki
- 2 litry rosołu lub wywaru z warzyw
- przyprawy: sól, pieprz, tymianek, czosnek, liście laurowe
- bagietka na grzanki
- odrobina tartego sera żółtego
Przygotowanie:
Cebulę obieramy i siekamy według uznania - ja posiekałam w piórka, które lekko rozdrobniłam. 
W garnku przygotowujemy wywar (w tym przypadku: korpus kurczaka, marchewka, kostka bulionowa na bazie warzyw). Gotowy wywar odcedzamy.
Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy cebulę i na lekkim ogniu trzymając czekamy aż się lekko zeszkli. Dodajemy mąkę i jeszcze chwilę trzymamy na ogniu. Dodajemy 2 chochelki wywaru, chwilę trzymamy na ogniu, następnie całość przelewamy do garnka z wywarem, który wstawiamy na ogień. Dodajemy przyprawy i pozostawiamy, aby sobie pyrkał.
Nagrzewamy piekarnik. Bagietkę kroimy na kromki, które posypujemy startym serem. Zapiekamy.
Grzankę umieszczamy w naczyniu i zalewamy zupą. Gotowe. Smacznego!

Komentarze

Arcoiris pisze…
Bardzo lubię zupę cebulową. pozdrawiam
Aga pisze…
Uwielbiam zupę cebulową:) Czekam jeszcze miesiąc/dwa i będzie idealna na chłodne wieczory:)

Popularne posty