Zielony ziemniak

Ostatnie podrygi lata przyniosły mi pomysł na ziemniaka :)... Jak wiecie biorę udział w konkursie KULINARNY BLOG 2012 i obecnym zadaniem okazał się pomysł na ziemniaki. Wprost wymarzony temat dla mnie. Wymarzony, gdyż dania, jakie przychodzą mi do głowy, mogę testować non stop. A dlaczego? Bo tematem jest ziemniak!!! Przyznaję się - jestem ziemniakoholiczką!
Ale, ale... o pomyśle na ziemniaka miało być... W moim wydaniu ziemniak tym razem pieczony. A że wypadałoby o zdrowie dbać, dlatego też tym razem będzie w wydaniu minimalistycznym i z dużą dozą witamin w postaci serka wiejskiego 3% oraz pietruszki i koperku. Mówię Wam pyszności! 


Składniki:
duży ziemniak
masło Lurpak
serek wiejski 3% 150g
pęczek pietruszki
pęczek koperku
rozmaryn
tymianek
pieprz kolorowy
Przygotowanie:
Ziemniaka dobrze myjemy pod bieżącą wodą. Osuszamy (w przypadku starych ziemniaków lekko nakłuwamy widelcem w kilku miejscach). Ziemniaka kładziemy na folii aluminiowej, smarujemy od góry masłem i obkładamy świeżym (lub posypujemy suszonym) rozmarynem i tymiankiem. Folię zawijamy i całość wkładamy do piekarnika (250st C) i pieczemy do miękkości. Sprawdzamy miękkość patyczkiem, wykałaczką, jeśli wchodzi w ziemniaka bez oporu - jest on gotowy.
W miseczce mieszamy odsączony serek wiejski z pokrojonym drobno koperkiem i pietruszką, dodajemy pieprz kolorowy świeżo zmielony. Ziemniaka odsłaniamy z folii, lekko ucinamy wierzch i nakładamy sporą część serka. Gotowe! Smacznego!

JEŚLI POMYSŁ WAM SIĘ PODOBA - GORĄCO PROSZĘ O GŁOS :)  Odnośnik znajdziesz po prawej stronie -> 
Z góry serdecznie dziękuję :)


Komentarze

mania179 pisze…
Świetny patent, koniecznie muszę wypróbować :)
Anonimowy pisze…
Tak przygotowane ziemniaczki smakują całej mojej rodzinie. Z jedną zmianą, zamiast serka wiejskiego( nie lubię tych sztucznych kulek) dałam ser twarogowy, wymieszany ze śmietaną, czosnkiem i koperkiem. Pychota! Pozdrawiam, Melisa.
Anonimowy pisze…
Halo, halo! Zaglądam i zaglądam a tu nic, cisza i bezruch kulinarny....Wakacje się jeszcze nie skończyły? Łono natury kusi słońcem i kolorami jesieni? Pozdrawiam serdecznie i nieśmiało przypominam......Melisa.

Popularne posty