Schab z morelami

Schab pieczony w miodzie z farszem z moreli...


Potwierdzam! Mam fazę na samodzielne robienie mięsnych smakołyków na kanapki. Poprzednio prezentowałam Wam Schab ze śliwkami - dzisiaj proponuję nieco inne dodatki i sposób faszerowania, jednak z zachowaniem tych samych składników marynaty, jak i sposobu pieczenia. Tym razem morele wiodą główną nutę smakową ciasno wypełniając kieszonkę w mięsie.
Zazwyczaj spotykam się z kieszonkami tworzonymi poprzez rozcięcie mięsa poziomo z jednej ze stron. Podczas pieczenia zabezpieczamy farsz przez zawiązanie mięsa sznurkiem lub wykałaczkami łapiąc cały brzeg.
Ja wolę faszerować mięso inaczej - dosłownie robiąc kieszonkę w mięsie poprzez wbicie poziome dobrze naostrzonego noża i poszerzenie otworu do ok 1 cm do brzegów. Przy tej metodzie nie potrzebuję bawić się z usuwaniem sznurka lub wykałaczek z całego mięsa po jego upieczeniu, a krojone mięso nie rozlatuje się  z boku tworząc zwartą całość. Jedynie na końcach wykałaczkami zabezpieczam farsz, gdyż chciałam, aby wypełniał mi mięso po brzegi :)... Smacznego!

Komentarze

Antenka pisze…
jaka pychota uwielbiam mięska z owocami!
Karmel-itka pisze…
wygląda bardzo ładnie ;]
dla mnie pyszne, ale w moim domu nie lubiane są mięsa z owocami, a szkoda..
Majeczka/Belka pisze…
Bardzo dziękuję za odwiedziny, a mięsa z owocami faktycznie są pyszne... :)
Majeczka/Belka pisze…
Powiem szczerze, że był czas, że również nie przepadałam... Z czasem się zmieniło :) Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz :)

Popularne posty